افزایش 300 درصدی پرواز به کربلا

افزایش 300 درصدی پرواز به کربلا، فعالیت ۱۰۰ خلبان ایرانی در ایرلاین‌های جهان، افزایش قیمت پروازهای نجف و بغداد، تخلف است، برنامه‌ریزی برای تغییر ضوابط و مقررات حاکم بر سازمان در اسرع وقت، و خرید هواپیماهای نو اصلی‌ترین اولویت در فضای پس از تحریم برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهند.

به گزارش تین نیوز نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از افزایش 300 درصدی نرخ پرواز تهران- نجف خبر داد و گفت: در روزهای عادی نرخ پرواز به کربلا حدود 500 هزار تومان است، اما هم اکنون قیمت ها از یک‌میلیون 500 هزار تومان شروع و بر اساس تاریخ متغیر است.

حرمت اله رفیعی با اشاره به نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: در روزهای عادی نرخ پرواز به کربلا حدود 500 هزار تومان است، اما همواره با نزدیک شدن به ایام پیک مثل روز تاسوعا، عاشورا و اربعین، قیمت ها به صورت روزانه افزایش می یابد.

فعالیت ۱۰۰ خلبان ایرانی در ایرلاین‌های جهان
عضو هیأت مدیره انجمن خلبانان ایران با اشاره به فعالیت ۱۰۰ خلبان ایرانی در ایرلاین‌های خارجی گفت: هر روز خطر خروج خلبانان از کشور وجود دارد.

کاپیتان غلامرضا محمدی اشاره به تشدید انگیزه خروج خلبانان ایرانی از کشور گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ نفر خلبان یکم (کپتن) و کمک خلبان در کشور فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر کپتن هستند که بیش از ۴ هزار ساعت پرواز کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق کم و ناوگان نامناسب در کشور موجب شده تا خلبانان ایرانی به ویژه جوانان در حال حاضر در کشورهای ترکیه، هند، امارات، قطر و سایر کشورهای همسایه و اروپایی فعالیت کنند، افزود: کمک خلبان در یک کشور همسایه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار حقوق ثابت دارد در حالی که برخی ایرلاین‌های ایرانی حقوق ۳ میلیون تومانی به خلبانان پرداخت می‌کنند؛ در این شرایط انگیزه جوانان برای فعالیت در کشور کاهش می‌یابد.

افزایش قیمت پروازهای نجف و بغداد تخلف است
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه هر گونه افزایش قیمت پروازها تخلف است، گفت: مردم باید برای سفر به کربلا از انواع روش های حمل و نقل استفاده کنند، زیرا علاوه بر کمبود ناوگان هوایی کشور، ظرفیت فرودگاه های نجف و بغداد هم محدود است.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به کمیاب شدن پروازهای نجف و بغداد همزمان با فرارسیدن ایام محرم اظهار داشت: در این ایام، بین نیاز بازار و میزان عرضه اختلاف زیادی به وجود می آید، به طوری که اگر تمامی ناوگان موجود در کشور را به پروازهای این ایام اختصاص دهیم، باز هم پاسخگوی نیاز بازار نیست.

وی با تاکید بر اینکه در ایام پیک سفر نیاز بازار به شدت افزایش می یابد در حالی که ناوگان کشور محدود است، گفت: علاوه بر آن ایرلاین ها برای پروازهای برنامه ای تعهد دارند و نمی توانند سایر پروازها را لغو و فقط ناوگان خود را به مسیرهای نجف و بغداد اختصاص دهند.

برنامه‌ریزی برای تغییر ضوابط و مقررات حاکم بر سازمان در اسرع وقت
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این‌که ضوابط و مقررات حاکم بر سازمان ابزار مناسبی برای کنترل و نظارت نیست از برنامه‌ریزی برای تغییر این مقررات با کمک و حمایت دولت در اسرع وقت خبر داد.

علی عابدزاده در پاسخ به این پرسش که آیا طی دو سال اخیر وضعیت حمل‌ونقل هوایی مسافری بهبود یافته است، اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم که در دو سال اخیر اتفاق خوبی در حمل‌ونقل هوایی کشور روی داده است، ما مصمم هستیم تغییر و تحولاتی در این بخش ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: فرآیند‌هایی که عامل توسعه هستند از طریق سازمان هواپیمایی کشوری دنبال می‌شود تا این مسیر را با سرعت طی کنیم.

۲۳۷ پرواز به عتبات عالیات در بازه زمانی ۳ تا ۱۱ محرم
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز ۱۴۹ پرواز فوق‌العاده به عتبات عالیات در بازه زمانی ۲۵ مهر تا ۳ آبان (سوم محرم تا ۱۱ محرم) خبر داد.

مرتضی دهقان گفت: با توجه به ایام محرم و افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات با تمهیدات سازمان هواپیمایی کشوری تعداد پروازها به نجف و بغداد افزایش یافته است.

وی گفت: در مجموع ۲۳۷ پرواز به عتبات عالیات (بغداد و نجف) در بازه زمانی ۲۵ مهر تا ۳ آبان (سوم محرم تا ۱۱ محرم) انجام می‌شود که ۲۱۹ پرواز توسط شرکت‌های داخلی و ۱۸ پرواز توسط شرکت العراقیه کشور عراق انجام می‌شود.

حضور کره‌ای‌ها در فرودگاه امام خمینی(ره)
به فاصله چند هفته پس از ورود یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اداره‌کننده هتل‌های زنجیره‌ای اروپا به ایران، حالا وزارت راه و شهرسازی مذاکرات خود با طرف‌های کره‌ای را نیز آغاز کرده تا شاید بخشی از طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) نیز از سوی این کشور قدرتمند آسیایی ساخته شود.

فرودگاه امام خمینی (ره) در طول چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های توسعه‌محوری که داشته، به عنوان تنها فرودگاه سود‌ده در بین تمام فرودگاه‌های ایران شناخته شده است و البته با توجه به طرح‌های وزارت راه و شهرسازی، هنوز در آغاز راه قرار دارد.

خرید هواپیماهای نو اصلی‌ترین اولویت در فضای پس از تحریم
مشاور وزیر راه و شهرسازی در صنعت هواپیمایی با بیان اینکه مهم‌ترین معضل حمل و نقل هوایی کشور بحث نقدینگی است، ابراز امیدواری کرد:‌ در فضای پس از تحریم با وارد شدن سرمایه‌گذاران خارجی بخشی از نیاز کشور در این زمینه برطرف شود.

محمدعلی ایلخانی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین معضلاتی که صنعت هوایی ایران با آن دست و پنجه نرم کرده مشکل نقدینگی و منابع اعتباری بوده است هر چند سرمایه‌گذاران داخلی با حضور خود در این عرصه ادامه دادند اما عدم دسترسی به بازارهای خارجی کار را بسیار دشوار کرد.

وی با بیان اینکه گسترده‌گی صنعت هوایی باعث شده کشورها برای توسعه آن به برنامه‌ریزی‌های فراملی دست بزنند، اظهار کرد: قطعا در فضای پس از تحریم و با وارد شدن دوباره سرمایه‌گذاران خارجی و باز شدن بازارها به روی شرکت‌های ایرانی می‌توان امیدوار بود بخشی از این نیاز به نحو دیگری مرتفع شود.

No votes yet.
Please wait...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *